? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, February 1, 2010

celik IT dalam kalangan belia

Media baru rapat jurang celik ICT dalam kalangan belia
Penubuhan Unit Media baru dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Ayer Molek disifatkan inisiatif terbaik dalam membimbing Pemuda UMNO mendekati dunia teknologi maklumat (ICT). Pengerusi Penyelaras Pemuda UMNO DUN Ayer Molek, Mohd Hairul Yusof berkata, kini banyak pihak menggunakan Internet untuk kepentingan sendiri, yang mana turut mengedarkan dan menyampaikan maklumat negatif kepada Pemuda.
Belia perlu menggunakan teknologi maklumat dengan betul, setiap Pemuda yang terlibat perlu mempunyai pendedahan dalam bidang teknologi maklumat dengan lebih mendalam. Malahan belia juga dilatih membuat halaman Facebook bagi memudahkan mereka berinteraksi dengan orang luar.Belia perlu mengetahui cara pengggunaan ICT yang semakin diperlukan kini. Penggunaan Facebook amat digalakkkan dalam kalangan belia sebab dapat berkongsi maklumat dan pendapat masing-masing. Bagi pengetahuan penggunaan Facebook dalam kalangan Pemuda UMNO dikuatkuasakan dan telah melatih 100 Pemuda UMNO untuk membuat halaman Facebook masing-masing.
Selain itu,bagi mereka yang tidak pernah mempunyai alamat e-mel juga, kita akan membantu mengajar mereka bagaimana untuk membuatnya supaya mereka tidak ketinggalan serta telah melantik dua orang tenaga pengajar dalam DUN yang mempunyai kafe siber milik mereka sendiri. Walaupun zaman semakin maju, masyarakat tidak boleh melupakan golongan belia kerana beliau yakin masih ramai yang tidak tahu menggunakan Internet. Mungkin ada antara mereka malu untuk bertanya dan kita perlu mencari jalan membantu. Ini adalah inisiatif terbaik yang dijalankan Penyelaras Pemuda UMNO DUN. Belia dapat menggunakan kemudahan ini dengan sebaik mungkin demi masa hadapan Negara.

0 comments: